Navireo
Navireo odpowiada na potrzeby firm różnej wielkości, działających w różnych branżach. Klientami są średnie i duże przedsiębiorstwa, takie jak producenci odzieży, obuwia i zabawek, piekarnie, masarnie, dystrybutorzy produktów chemicznych i higienicznych, firmy teatralne i energetyczne oraz wiele innych. Czy istnieje coś takiego? System można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Moduły Navireo
Sprzedaż
System nawigacji ERP doskonale wspomaga pracę działu handlowego. Wygodnie obsługuj różnorodne dokumenty handlowe, takie jak: faktury sprzedaży, korekty sprzedaży, paragony, zwroty detaliczne. Wbudowany mechanizm wyszukiwania insTYNKT umożliwia szybkie i sprawne wyszukiwanie na poziomie dokumentów elementów listy towarów lub kontrahentów z możliwością parametryzacji, co ułatwia tworzenie nowych dokumentów i przyspiesza pracę użytkownika. Dokumenty sprzedaży mogą być ewidencjonowane w dowolnych walutach, dla potrzeb transakcji krajowych i unijnych (WDT, WTTD i inne).Navireo obsługuje wiele metod płatności i umożliwia
łączenie form takich jak kredyt kupiecki, płatność gotówkowa, kredyt
ratalny oraz płatność kartą kredytową w jeden dokument. Mechanizmy
łączące metody płatności dają świetną możliwość dostosowania się do
różnych sytuacji danej firmy. Na poziomie każdego dokumentu
użytkownicy z odpowiednimi uprawnieniami mogą szybko przeglądać
następujące informacje jak np.: historię cen swoich towarów, poziomy
zapasów we wszystkich magazynach i ruch swoich towarów.
Navireo pozwala na elastyczne zarządzanie cenami, promocjami i
rabatami. Dzięki wbudowanym kreatorom sprawnie przygotujesz stałą lub
czasową ofertę wszystkich lub wybranych produktów dla wszystkich lub
wybranych kontrahentów.
Sprzedaż detaliczna
Moduł ten służy do zarządzania rachunkami sprzedaży detalicznej. Oprócz zwykłego archiwizowania dokumentów użytkownicy mogą m.in. wystawiać faktury detaliczne za wybrane dokumenty oraz rozliczać faktury tworzone imiennie. Moduł sprzedaży detalicznej umożliwia zarządzanie dokumentami takimi jak paragony (PA), paragony imienne oraz dokumenty podatkowe. Ten program może używać czytnika kodów kreskowych. Dzięki temu praca w punkcie sprzedaży jest bardzo wydajna.
Moduł sprzedaży detalicznej obsługuje dokumenty podatkowe z pełną
kontrolą pozycji za pomocą kas fiskalnych. Paragony wystawione przez
Navireo mogą być automatycznie rejestrowane na drukarkach księgowych
podłączonych bezpośrednio do POS lub dowolnego punktu sieci.
Szybka sprzedaż
Moduł Szybka Sprzedaż jest skierowany do firm, które potrzebują narzędzi do wygodnej i efektywnej obsługi klientów detalicznych. Sprawdza się w różnego rodzaju sklepach (sklepy indywidualne lub sieciowe, jedno i wielostanowiskowe), supermarketach, punktach gastronomicznych itp.
Pełna integracja z innymi modułami handlowymi zapewnia szybką
wymianę informacji (produktów, cen czy kontrahentów) gromadzonych
przez system. Z kolei zapewnia łatwość obsługi dzięki maksymalnie
uproszczonemu interfejsowi i współpracy z szeroką gamą urządzeń
zewnętrznych (drukarki podatkowe, wagi elektroniczne, czytniki kodów
kreskowych i kart magnetycznych, wyświetlacze, szuflady itp.).
Moduł ten umożliwia również identyfikację towaru za pomocą czytnika
kodów kreskowych oraz różnych metod wyszukiwania (nazwa, symbol, za
pomocą mechanizmu InsTYNKT). Płatności przyjmowane są w różnych
walutach (PLN, EUR) oraz w różnych formatach (gotówka, karta,
voucher).
Możesz nawet oferować rabaty, zmieniać ceny, a nawet odebrać część
dochodów, gdy sprzedawca pracuje. W razie potrzeby możesz wypłacić
pozycje lub całe dokumenty. Wśród dostępnych funkcji komponentu
zarządzania sklepem: zarządzanie asortymentem (przyjęcia towarów,
zwroty, stany magazynowe itp.), delegowanie i rozliczanie handlowców
(możesz też rozliczać się samodzielnie) oraz nadawanie indywidualnych
uprawnień. Warto wspomnieć o zarządzaniu personelem za pomocą
indywidualnych uprawnień dla pracowników.
Inserfejs doktykowy
Moduł szybkiej sprzedaży dla firm obsługujących klientów detalicznych. Posiada nowoczesny, intuicyjny, przyjazny dla ekranu dotykowego interfejs użytkownika, zaprojektowany tak, aby zminimalizować czas spędzany na interakcji z klientami detalicznymi oraz liczbę kliknięć potrzebnych do wystawienia dokumentów sprzedaży. Indywidualne rozmieszczenie przycisków oraz wyświetlanie poszczególnych ekranów znacznie poprawiają ergonomię pracy, ułatwiając nowym pracownikom szybką naukę obsługi modułu.Najważniejsze funkcje:
- obsługa dokumentów handlowych: paragony, paragony imienne, zwroty ze sprzedaży detalicznej (w tym także do paragonów nieistniejących w systemie), faktury sprzedaży (w tym detaliczne) zgodne z aktualnymi przepisami prawnymi;
- możliwość zmiany typu tworzonego dokumentu (np. paragonu w fakturę sprzedaży) w dowolnym momencie;
- integracja z terminalami płatniczymi;
- pobieranie danych kontrahentów z GUS;
- obsługa kodów kreskowych ze zmienną ilością, ceną, wagą (za pomocą czytników klawiaturowych i RS-owych);
- Sfera – możliwość dodawania rozwiązań własnych;
- identyfikacja towaru za pomocą czytnika kodów kreskowych oraz różnych sposobów wyszukiwania (po nazwie, symbolu, kodzie kreskowym lub PLU, za pomocą mechanizmu InsTYNKT);
- anulowanie pozycji i całego dokumentu;
- drukowanie dokumentów na drukarkach graficznych i tekstowych;
- obsługa rabatów (do pozycji lub całego dokumentu);
- sprawdzanie informacji o towarach w trakcie prowadzenia sprzedaży (np. sprawdzanie ceny, szczegółowego opisu towaru);
- drukowanie faktur na drukarkach fiskalnych;
- wydruk raportu dobowego (na drukarkach fiskalnych) z poziomu aplikacji;
- rozbudowany i modyfikowalny model płatności: możliwość tworzenia zestawów płatności opartych o płatności gotówkowe, kartą płatniczą, przelewem, płatności odroczone;
- stosowanie promocji czasowych i cenowych.
- obsługa cenników kontrahentów
Sprzedaż mobilna
Moduł Sprzedaży Mobilnej skutecznie wspiera pracę przedstawicieli handlowych w terenie. Pozwala to sprzedawcom sprzedawać produkty (vanselling) i zbierać zamówienia (preselling). Działa na urządzeniach przenośnych z ekranami dotykowymi.
Sprzedaż mobilna jest zintegrowana z modułem Sprzedaż i Magazyn,
dając użytkownikom terenowym dostęp do dokumentów i informacji o
cenach towarów, stanach magazynowych, kontrahentach i nie tylko.
Możesz pracować zarówno w trybie online (bieżąca synchronizacja),
jak i offline (synchronizacja po połączeniu z Internetem lub siecią
lokalną). Z poziomu aplikacji użytkownicy mogą tworzyć dokumenty
sprzedaży i zamówień, a także wystawiać faktury i potwierdzać
kontrahentów. Application Server umożliwia konfigurowanie uprawnień
dla grup kontrahentów.
Ponadto wbudowany mechanizm ustalania preferowanych kontrahentów
(VIP) znakomicie organizuje i usprawnia pracę sprzedawcy. Mechanizm
INSERT zintegrowany z przetwarzaniem dokumentów ułatwia i
przyspiesza odnalezienie wymaganych elementów.
Aplikacja do sprzedaży mobilnej jest bardzo łatwa w użyciu.
Przejrzysty i atrakcyjny graficznie interfejs zwiększa komfort i
szybkość Twojej pracy. Instalacja programu jest szybka i łatwa.
Protokół komunikacji z serwerem urządzeń zoptymalizowany pod kątem
ilości przesyłanych danych, łatwa instalacja programów na
urządzeniach mobilnych, automatyczne ładowanie konfiguracji i danych
- to niewątpliwe zalety systemów sprzedaży mobilnej.
Sprzedaż internetowa
Moduł ten przeznaczony jest dla firm prowadzących sprzedaż w sklepach internetowych i serwisach aukcyjnych na platformie osCommerce. Ścisła synchronizacja z modułem sprzedaży zapewnia płynne przekazywanie wszystkich informacji o produktach, zamówieniach, cenach, statusie zamówienia i promocjach.
Moduł ten przeznaczony jest dla firm prowadzących sprzedaż w
sklepach internetowych i serwisach aukcyjnych na platformie
osCommerce. Ścisła synchronizacja z modułem sprzedaży zapewnia
płynne przekazywanie wszystkich informacji o produktach,
zamówieniach, cenach, statusie zamówienia i promocjach.
Wsparcie sprzedaży na serwisach aukcyjnych Sello to
element modułu Internet Selling wspierający sprzedaż na serwisach
aukcyjnych. Komunikuje się przez Internet z serwisami z rodziny
Allegro (Allegro.pl i jego zagraniczne odpowiedniki: Aukro.cz,
Molotok.ru, TeszVesz.hu).
Wspiera sprzedających na wszystkich etapach obsługi aukcyjnej m.in.:
przygotowanie od wystawienia do śledzenia sprzedaży, aż do
przetwarzania transakcji z Tobą. Aplikacja ta umożliwia szybkie
zestawianie aukcji indywidualnych i seryjnych. Jednolity wygląd
gwarantuje szablon opisowy.
Pozwala to na sprawne zarządzanie płatnościami klientów oraz pomaga
przygotowywać paczki i wysyłać wydruki. Kontakt z klientami stał się
łatwiejszy dzięki zintegrowanemu modułowi e-mail oraz Sello Zone -
internetowemu systemowi komunikacji.
Sello umożliwia zarządzanie nieograniczoną liczbą kont serwisów aukcyjnych. Integracja z Navireo pozwala na uporządkowanie dokumentów sprzedażowych, dzięki czemu jest to wydajna i kompleksowa obsługa Twojej firmy.
Sello umożliwia zarządzanie nieograniczoną liczbą kont serwisów aukcyjnych. Integracja z Navireo pozwala na uporządkowanie dokumentów sprzedażowych, dzięki czemu jest to wydajna i kompleksowa obsługa Twojej firmy.
Zamówienia
Twoje zamówienie jest przedmiotem przedsprzedaży. Moduł Zamówienia podzielony jest na dwie części: Zamówienia Klienta (poprzedzające sprzedaż towarów firmy) oraz Zamówienia dostawcy (poprzedzające zakupy firmy od dostawcy). Oba typy zamówień są wyświetlane w trzech stanach: Ukończone, Częściowo zrealizowane i Niespełnione.
Wprowadzone zamówienia można przekonwertować na przyjęcia magazynowe
(PZ lub WZ) lub przyjęcia sprzedaży lub zakupu. Zamówienie częściowo
zrealizowane można wykorzystać do utworzenia zamówienia różnicowego
na niezrealizowany towar.
Moduł Zamówienia w przedsprzedaży obejmuje szereg przedpłat i musi
być poparte wstępną fakturą zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Możesz zarezerwować zamówiony artykuł z bieżącego poziomu zapasów.
Pozycji w przedsprzedaży nie można sprzedawać różnym klientom, chyba
że dany użytkownik ma odpowiednie uprawnienia. Zamówienia klientów
można łatwo przekształcić (za pomocą elastycznego kreatora) w
zamówienia dostawców, aby w pełni zautomatyzować proces sprzedaży.
Zakupy
Moduł Zakupy Navireo umożliwia wpisanie dowodu zakupu w aktualnych cenach. Dokumenty zakupów mogą być tworzone ręcznie, przetwarzane z wcześniej wprowadzonych dokumentów PZ (w Magazynie Navireo) lub zamówień do dostawców (Zamówienia Navireo) lub przetwarzane przy użyciu standardowych plików wymiany EDI++ lub za pomocą Sfery Navireo, a także importować z systemów zewnętrznych.
Pokwitowania zakupu można wprowadzać w dowolnej walucie dla
dowolnego rodzaju transakcji VAT. Faktury VAT mogą automatycznie
generować PZ zmieniające dostępność towaru na fakturze.
Moduł Zakupy przetwarza faktury zakupu RR. Ułatwia
to pracę hurtowni i punktu skupu produktów. Korektę faktury vat
zakupu użytkownik, który wprowadził dokument może (w zależności od
posiadanych uprawnień) łatwo przeglądać historię dokumentów i
płatności u kontrahenta wybranego dla tego dokumentu. Dokumenty
zakupu obsługują wiele popularnych metod i kombinacji płatności i
mogą być kategoryzowane zarówno według wartości procentowych, jak i
kwotowych. Oprócz standardowego wprowadzania paragonów, moduł ten
oferuje wiele dodatkowych operacji, takich jak wprowadzanie kodów
wysyłki i automatyczne obliczanie cen sprzedaży na podstawie
konkretnego paragonu.
Magazyn
Ciągła analiza i ocena efektywności zarządzania zapasami jest kluczowym elementem zarządzania biznesem. Zapasy przekraczające minimum to dodatkowe niepotrzebne koszty.Zarządzanie Magazynem stało się bardziej efektywne
dzięki modułowi magazynowemu. System odzwierciedla wszystkie procesy
zachodzące w magazynie. Dostarcza aktualnych informacji o stanie
magazynowym, wartości i lokalizacji towarów w Twoim magazynie.
Moduł Magazyn jest w pełni zintegrowany z innymi
modułami Navireo w celu automatycznego tworzenia
dokumentów magazynowych na podstawie dokumentów utworzonych w innych
modułach.
Możliwość integracji urządzeń zewnętrznych, takich jak wagi
elektroniczne i czytniki kodów kreskowych, ułatwia obsługę modułu.
Ten moduł obsługuje wszystkie typy dokumentów magazynowych i wiele
magazynów, w tym magazyny fizyczne i wirtualne, towary, usługi,
opakowania zwrotne i zestawy podlegają weryfikacji.
CRM
Moduł CRM (Customer Relationship Management) wspiera nawiązywanie trwałych relacji z klientami. Ułatwia zarządzanie bazami kontaktów, umożliwiając łatwe wprowadzanie danych i szybki dostęp do informacji o klientach. Przy tym wspieramy różnego rodzaju działania handlowe i marketingowe, dbając jednocześnie o efektywność i wygodę działania.Oszczędzaj czas, obniżaj koszty i poprawiaj wizerunek swojej
firmy.
Wszechstronność i elastyczność sprawiają, że jest idealny dla każdej
firmy, zwłaszcza sprzedaży, marketingu, obsługi klienta i pracy
sekretarskiej. To także przydatne narzędzie dla właścicieli firm.
Mechanizmy filtrowania i wyszukiwania pomagają szybko znaleźć
potrzebne informacje i starannie wybrać grupę docelową. Umożliwia to
również dostosowanie aktywności do indywidualnej osoby. Długa lista
pomoże Ci w podjęciu właściwych decyzji i opracowaniu odpowiedniej
strategii sprzedaży.
Wszystkie dane klienta zarejestrowane w systemie są wyświetlane w
czytelny sposób. Użytkownicy mają natychmiastowy dostęp do pełnej
historii kontaktów z klientami (czynności, wiadomości e-mail,
wystawione dokumenty, autentyczność płatności, data ostatniego
kontaktu, imię i nazwisko opiekuna, wysokość przyznanego rabatu
itp.).
Wbudowany moduł poczty elektronicznej znacznie usprawnia komunikację z klientami dzięki automatycznemu przydzielaniu e-maili do odpowiednich klientów, możliwości wysyłki zbiorczej (mailingu), szablonów wiadomości oraz historii komunikacji.
Wbudowany moduł poczty elektronicznej znacznie usprawnia komunikację z klientami dzięki automatycznemu przydzielaniu e-maili do odpowiednich klientów, możliwości wysyłki zbiorczej (mailingu), szablonów wiadomości oraz historii komunikacji.
Kalendarze z automatycznymi przypomnieniami pokazują zakres i daty
czynności do wykonania, dzięki czemu menedżerowie mogą szybko
zobaczyć, kiedy pracownicy mają wolny czas. Posiada również możliwość
przydzielania zadań i monitorowania postępów prac. Dzięki rozbudowanym
opcjom konfiguracyjnym moduł CRM
można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Jednocześnie daje możliwość dalszej rozbudowy o własne zestawy, pola
czy flagi itp.
Księgi Handlowe
Księgi Handlowe Navireo to kompleksowe rozwiązanie do efektywnego zarządzania finansami Twojej firmy i zwiększenia efektywności działu księgowości.Moduły są na bieżąco aktualizowane i w pełni zgodne z wymogami
prawnymi.
Elastyczność modułu pozwala na wsparcie działów księgowych firm o
różnym profilu działalności. Moduł ten umożliwia sprawne zarządzanie
księgami handlowymi i dokumentami VAT. Pozwala na elastyczne
zarządzanie planem kont i posiada rozbudowane możliwości alokacji.
Księgi handlowe - dokumenty grupowane są w rejestry
księgowe. Każdy dokument, zwany statutem, jest jednocześnie
księgowany w dziennikach i ewidencjonowany w postaci księgowań na
kontach, księgach głównych i podksięgach.
Dodatkowo program posiada trzy poziomy, do których jednocześnie
przypisane są dokumenty. Dokument podatkowy, dokument podatkowy i
dokument VAT. Mechanizm ułatwiający księgowania księgowe nabiera
szczególnego znaczenia podczas bieżącej pracy nad systemem.
Navireo oferuje w tym zakresie duże wsparcie dla
użytkowników. Szczególnie przydatna jest zaawansowana wyszukiwarka
insTYNKT. Podczas dystrybucji
Navireo wykorzystuje szereg mechanizmów kontrolnych,
aby zapobiec tworzeniu fałszywych dokumentów księgowych.
Umożliwia określenie schematu używanego podczas wprowadzania
transakcji. Posługiwanie się pieczęcią księgowego znacznie ułatwia
przypisywanie podobnych i powtarzalnych dokumentów. Automatyczny
transfer księgi umożliwia automatyczne przeniesienie sald lub
transakcji określonego rachunku na inne rachunki określone w definicji
maszyny.
Dzięki komponentowi można sprawnie importować dokumenty utworzone w
innych modułach Navireo
(faktury, dokumenty magazynowe, płatności, itp.) korzystając ze
schematów zdefiniowanych w procesie implementacji.
Nieograniczona liczba rejestrów księgowych i rejestrów VAT pozwala
na swobodne dzielenie dokumentów według standardów obowiązujących w
Twojej firmie. Rejestr VAT (utworzony na podstawie danych
wprowadzonych do ustawodawstwa) obsługuje wszystkie rodzaje
transakcji VAT na terenie Kraju i Wspólnoty.
e-Kontrole podatkowe:
Moduł E-Kontrole Podatkowe umożliwia generowanie plików JPK i przekazywanie ich do organów podatkowych. Art. 193a ustawy o rachunkowości nakłada na przedsiębiorców i organy podatkowe obowiązek dostarczania ksiąg podatkowych i dokumentów księgowych w formie elektronicznej zgodnie ze standardowymi formatami plików kontrolnych.Na poziomie modułu E-Kontrole Podatkowe można wygenerować pliki
JPK dla następujących obiektów:
- Faktury,
- Dokumenty magazynowe,
- Wyciągi bankowe,
- Księgi rachunkowe,
- Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT.
Istnieją również operacje, które pozwalają na doprecyzowanie,
eksport i import wygenerowanych plików, walidację ze strukturą
logiczną dostarczoną przez Skarb Państwa, łączenie i zatwierdzanie.
Środki Trwałe
Amortyzacja środków trwałych jest jednym ze źródeł finansowania działalności gospodarczej. Z tego powodu szczególnie ważne jest posiadanie dokładnych informacji o planowanej amortyzacji i związanych z nią deklaracjach podatkowych.Moduł Środki Trwałe ułatwia tworzenie harmonogramu
amortyzacji dla dowolnego środka trwałego na liście. Ułatwia to
uzyskanie wykresów amortyzacji dla przyszłych okresów.
Moduł Navireo Środki Trwałe służy do przechowywania
informacji o wykorzystanych środkach trwałych i niematerialnych
danej firmy. Dodawanie środków trwałych do ewidencji, obliczanie
amortyzacji i wykonywanie różnego rodzaju operacji na wybranych
środkach trwałych (przyjęcie, amortyzacja, przeniesienie,
modernizacja, zmiana amortyzacji, sprzedaż, likwidacja, bezpłatne
przeniesienie).
Moduł Środki Trwałe obsługuje podatki i rozliczanie
amortyzacji. Amortyzacja może być obliczana liniowo, malejące saldo,
natychmiastowa, miesięczna, kwartalna, roczna lub inna, w zależności
od potrzeb biznesowych i specyfiki. Istnieje możliwość zwiększenia
kwoty odliczenia po raz pierwszy.
Kasa i bank
Kasa i Bank - moduł ten wspiera ewidencjonowanie dokumentów kasowych oraz ewidencjonowanie operacji bankowych na rachunkach bankowych firmy.Navireo umożliwia zarządzanie kasami walutowymi i
wielowalutowymi oraz tworzenie paragonów fiskalnych w walutach
obcych.
Kasa i Bank w momencie wystawienia dokumentu
handlowego automatycznie wygeneruje dokument kasowy. Paragony
generowane automatycznie są powiązane z paragonem głównym (np.
faktura VAT) i nie można ich usunąć ani zmodyfikować. Aby poprawić
dane na automatycznie wygenerowanym paragonie fiskalnym, należy
poprawić pierwszy paragon.
Oprócz zwykłego rejestru transakcji bankowych, użytkownicy mogą
drukować przekazy pieniężne (indywidualne i zbiorcze), przekazywać
pieniądze między rachunkami i wysyłać zlecenia płatnicze do swojego
systemu bankowego.
Komponent zapewniający integrację z systemami bankowości
elektronicznej i przetwarzanie transakcji bankowych. Możesz załadować
transakcje z wyciągów bankowych w formacie MT-940 i wykonać np.
zestawienie z istniejącymi transakcjami bankowymi (jeśli zostały
wcześniej wprowadzone do systemu, np. na podstawie wynagrodzenia).
Pominięcie transakcji, które nie rejestrują transakcji bankowych
(takich jak transakcje opłat).
Rozrachunki
Moduł Rozrachunki Navireo to bardzo wygodne i ergonomiczne narzędzie wspomagające zarządzanie rachunkami. Istnieje kilka sposobów pracy w tym module: Wyciągi wg dokumentów - gromadzone są tutaj wyciągi nierozwiązane lub częściowo rozliczone (każdy dokument jako osobna lista);
Płatności dokonywane przez kontrahentów - w tym podejściu komponent
jest podzielony na dwie części, jedna to lista kontrahentów z
zaległymi rachunkami, a druga (w zależności od pierwszej) pokazuje
listę wszystkich kont wybranego kontrahenta; Rozliczone Konta -
komponent pozwalający na zarządzanie rozliczonymi kontami; Płatności
rozliczeniowe - aktualny stan długów i należności; Rozliczenia z
kontrahentem – kompletny komponent pozwalający na filtrowanie i
zarządzanie rozliczeniami związanymi z konkretnym kontrahentem;
Refundacje - składnik umożliwiający wystawianie dokumentów
refundacyjnych; Podział według relacji - możliwość łączenia
płatności z należnościami oraz płatności „z ręki”.
Moduł Rozrachunki jest prosty i intuicyjny. W tym
moduł bilingowy jest elementem łączącym większość innych modułów
systemu (naliczanie płac i księgowość). Navireo umożliwia
prowadzenie historii windykacji na podstawie transakcji
windykacyjnych utworzonych w systemie. Za pomocą intuicyjnego
kreatora możliwe jest zbiorcze wygenerowanie not odsetkowych lub
wezwań do zapłaty.
Oddział PLUS
Oddział PLUS to oferta głównie dla sieci biznesowo-usługowych, a także dla innych firm o wielobranżowej strukturze, dla których centralna administracja biznesowa musi zapewnić nieprzerwane i sprawne działanie systemu przez cały czas, niezależnie od zachcianek.
Awarie Internetu to jeden z najczęściej zgłaszanych problemów firm
wielofunkcyjnych. Aby wyeliminować ten czynnik, potrzebujesz systemu
sprzedaży z własną bazą danych, która jest instalowana w sieci
lokalnej każdego oddziału. Wymaga to jednak synchronizacji danych z
systemem zainstalowanym w centrali. Funkcje te realizuje moduł
Oddział PLUS.
Moduł Oddział PLUS umożliwia dwukierunkową wymianę
niezbędnych informacji pomiędzy centralą a jej oddziałami. Zakres
synchronizowanych danych jest bardzo szeroki.
Obejmuje on m.in.:
- dokumenty handlowe,
- automatyczne dokumenty magazynowe,
- kartoteki kontrahentów,
- promocje,
- zamówienia międzyoddziałowe,
- parametry programu,
- słowniki.
Synchronizacja rozpoczyna się automatycznie w odstępach określonych
przez instalatora i nie wymaga interwencji użytkownika końcowego
systemu. Odbywa się to za pomocą usług systemowych oraz specjalnej
usługi opartej na platformie Microsoft Azure. Poszczególne
komponenty mogą podglądać stan synchronizacji oraz obiekty
oczekujące na zapisanie.
Kadry
Moduł Kadry - możesz zapisać dane osobowe pracowników na podstawie umowy o pracę oraz kontrahentów, z którymi zawierane są umowy cywilnoprawne (zlecenia kontraktowe, umowy o pracę, kontrakty menedżerskie).
Oprócz standardowych dokumentów użytkownik może zawierać stosowne
umowy, robić notatki dotyczące pracowników, drukować paski wypłat
oraz przeglądać zbiorcze informacje zebrane w broszurze
pracowniczej. Z poziomu tego modułu możliwy jest szybki dostęp do
biblioteki dokumentów wystawionych danemu pracownikowi, zarówno w
systemie Navireo, jak i w dokumentach w postaci
plików zewnętrznych.
Moduł Kadry Navireo umożliwia tworzenie treści
niektórych dokumentów osobistych za pomocą predefiniowanych pól i
wartości (tagów) z wbudowanym edytorem. Głównym elementem modułu HR
jest kartoteka pracowników, która umożliwia zapisywanie,
przeglądanie i aktualizowanie informacji o pracownikach
wprowadzonych do systemu. Składnik form czasu pracy służy do
chronologicznej rejestracji zdarzeń związanych z czasem pracy
pracownika. Zdarzeniami tymi mogą być: choroba, urlop, opieka nad
dziećmi, praca w godzinach nadliczbowych lub nocnych, zmiana godzin
pracy.
Z wprowadzonych transakcji naliczane są takie elementy jak status
urlopu, wartość składników płatności i świadczeń na kontach umów
cywilnoprawnych. Logi czasu mogą być tworzone automatycznie na
podstawie danych zebranych z systemów zewnętrznych (np. rejestratory
czasu, MS Project).
System na bieżąco rejestruje i analizuje nieobecności pracowników. W
zależności od rodzaju nieobecności przechowuje dodatkowe informacje,
takie jak numer zaświadczenia lekarskiego czy data jego dostarczenia.
Niektóre rodzaje nieobecności mogą nie być brane pod uwagę np. przez
rozporządzenie o długości stażu pracy.
Kalkulację nadgodzin można wykonać na kilka sposobów w zależności od metody stosowanej w firmie. Na podstawie danych zgromadzonych w ewidencji czasu system generuje różnego rodzaju zaświadczenia, raporty i wyciągi na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne (ZUS, US). Informacje te są również wykorzystywane do obliczania wynagrodzeń w module Navireo Wynagrodzenia.
Kalkulację nadgodzin można wykonać na kilka sposobów w zależności od metody stosowanej w firmie. Na podstawie danych zgromadzonych w ewidencji czasu system generuje różnego rodzaju zaświadczenia, raporty i wyciągi na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne (ZUS, US). Informacje te są również wykorzystywane do obliczania wynagrodzeń w module Navireo Wynagrodzenia.
Kadry i płace
Moduł Kadry i Płace zawiera wszystkie funkcje modułu Kadry i oferuje rozbudowane opcje naliczania wynagrodzeń. Oblicza wysokość wynagrodzenia, wpłaty ZUS i zaliczki na podatek dochodowy na podstawie informacji o czasie pracy i wpłat do zapłaty. Można obliczyć jedną dużą wypłatę i nieograniczoną liczbę wypłat dodatkowych dla każdego pracownika.
Faktury wypłaty i premie można dodawać na dwa sposoby - zgodnie z
definicją wypłaty wynagrodzenia w umowie (informacje zaczerpnięte z
umowy o pracę) lub dowolnie (bezpośrednio z definicji części wypłat
wynagrodzeń pobieranych i wypłacanych w firmie).
Polecenia przelewu można przygotować z wynagrodzeń wprowadzonych do
listy płac, które można wydrukować lub po prostu przelać do
krajowego systemu bankowego. Na podstawie zebranych danych
kadrowo-płacowych system automatycznie generuje zgłoszenia
sprawozdawcze i rozliczeniowe do ZUS, które można wyeksportować do
programu Płatnik, a także zawiadomienia podatkowe, które można
wydrukować lub wysłać w formie powiadomienia elektronicznego.
Moduł Kadry i Płace posiada wiele gotowych
komponentów i zestawów płacowych, które pozwalają w łatwy sposób
zautomatyzować płace w firmie. Możliwe jest również zdefiniowanie
nowych składników wynagrodzeń, serii wynagrodzeń oraz arkuszy
wynagrodzeń.
Definicje komponent
Modułu Kadry i Płace umożliwia dostosowanie systemu
do unikalnych wymagań wielu jednostek biznesowych. Użytkownik może
tworzyć i księgować rachunki do umów cywilnych. Do każdej umowy
cywilnej można utworzyć dowolną ilość rachunków.
Kadry i płace 2
Moduł Kadrowo-Płacowy 2 kompleksowo obsługuje obsługę kadrowo-płacową firm średniej wielkości. Zawiera wszystkie niezbędne funkcje – od prowadzenia kompleksowej ewidencji kadrowej i sporządzania umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych po proste i dokładne planowanie i kalkulację wynagrodzeń, tworzenie rozliczeń z urzędem skarbowym i ZUS oraz wystawianie różnorodnych dokumentów kadrowo-płacowych.Moduł Kadrowo-Płacowy 2 umożliwia m.in. pełna
obsługa umów cywilnoprawnych (składniki wynagrodzeń, dział,
stanowisko, nieobecności itp.), dokładniejsze ustalenie wartości
składników wynagrodzeń, przygotowanie własnych raportów i wydruków,
dokładny opis danych, tzw. pola niestandardowe.
Jedną z jego najważniejszych cech jest zaawansowany interfejs
programistyczny Sfera, który umożliwia sterowanie
obiektami modułowymi z zewnętrznych aplikacji oraz umożliwia
wykonywanie akcji zdefiniowanych przez użytkownika w odpowiedzi na
zdarzenia systemowe.
Sfera Navireo
Wiele firm wymaga zaawansowanych, czasem nietypowych funkcji swoich systemów zarządzania przedsiębiorstwem, aby skutecznie zarządzać swoimi operacjami biznesowymi. Z myślą o nich zaprojektowano Sfera Navireo.
Umożliwia to tworzenie i stosowanie rozwiązań spełniających nawet
najbardziej nietypowe wymagania klienta. W szczególności dotyczy to
rozbudowy lub modyfikacji standardowej funkcjonalności systemu i
dostosowania go do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Bardzo ważną cechą Sfery jest możliwość integracji
Navireo z już istniejącą infrastrukturą IT w
lokalizacji klienta – m.in. podłączenie systemu zbierania danych z
liczników energii do modułu Sprzedaż, który
automatycznie generuje faktury dla klientów, czy dodanie danych
ewidencji czasu pracy do Modułu Kadry i Płace.
Fabryka obiektów
Fabryka Obiektów to mechanizm, który pozwala w łatwy i szybki sposób tworzyć własne rozwiązania, a tym samym wygodnie dostosowywać system do indywidualnych potrzeb.Fabryka Obiektów pozwala na definiowanie własnych
obiektów w systemie, automatycznie tworzy dla nich interfejs
użytkownika (podstawowe polecenia, listy, filtry, formaty), a także
elementy takie jak lista praw dostępu, biblioteka dokumentów,
zadania wyszukiwania i wiele innych.
Fabryka Obiektów to nowy wymiar tworzenia własnych rozwiązań bez
specjalistycznej wiedzy i narzędzi programistycznych. Nawet
niedoświadczona osoba może z łatwością stworzyć moduł obsługujący
np.:
- umowy serwisowe;
- zlecenie produkcyjne;
- opis parametrów maszyny;
- dane o zakończonej budowie;
- przepis na wykonanie produktu (tzw. technologii) i/lub innego modułu.
Fabryka Obiektów automatycznie tworzy dowolny obiekt w następujący
sposób:
- interfejs użytkownika za pomocą kilku kliknięć;
- własny w pełni konfigurowalny moduł;
- przykładowe parametry biblioteka dokumentacji;
- własne pola;
- bilety własne;
- sfera przedmiotów i wydarzeń;
- wielomiejscowy mechanizm blokujący;
- Wyszukiwarka „F7, F8”.